Van elk 3 stuks

Van elk 3 stuks

woensdag 21 januari 2015

De saaiheid versus yoghurt en Ipads

We liggen hier dus nog!
Ondertussen zijn 'we' (zalig toch, dat 'moederlijk' meervoud ) naar een kamer alleen verhuisd.
Hoewel ik er enorm naar uitkeek, is het toch ook wel een pak saaier op ons alleentje.
Ik mis zowaar de fluffy badjas van D. en de realityshow die ze rond haar opbouwde. :)

Toen Warre daarstraks bij me lag in bed en hij zich wat begon te vervelen, zei ik hem dat het soms toch wel saai was om hier te liggen. Toen haalde hij meteen zijn kleuterrelativiteitstheorie boven:
Het was hier best oke, vond hij want
- het zijn hier lekkere fruityoghurtjes
- ik had tenminste de IPad nog bij me!
Nu ja.. Alles is relatief.

Vandaag kwamen mijn lieverdjes dus op bezoek. Proper gewassen EN wel gevoed! :) Met dank aan jullie, want na het lezen van mijn blog, kreeg Ann heel wat voorstellen van mensen die eens wat extra willen koken :)  Waar deze blog al niet goed voor is! Dankjedankjewel! 

Gisteren kreeg ik een rondleiding op neonatologie.
Hardop hoop ik dat Ping en Pong me nog even de saaiheid gunnen van hier te liggen..

Nu, als ze vroeger geboren worden, zal dat in het sectiolokaal zijn. En aangezien Pong met zijn hoofd klaar zit, zal het normaal gezien een vaginale bevalling worden. We starten alvast met eenvoorsprong, want ik hoorde vandaag dat ik vorige week al 3 cm ontsluiting had.

Na de bevalling komen ze meteen terecht in een kamertje dat er aan grenst. Daar zullen twee kinderartsen en twee kinderverpleegkundigen klaar staan om Ping en Pong de eerste zorgen te geven
en zullen ze samen in een incubator naar neo gebracht worden. Daar krijgen ze dan elk hun eigen couveuse.
Ze gaven me ook uitleg over beademing, maagsondes, bloeddrukmetingen, ... maar daar zal ik jullie van op de hoogte brengen als het relevant is om weten. Ik probeer mezelf ook niet nodeloos te wentelen in wat fout kan gaan en heb ondertussen mijn eigen 'bijgeloof' ontwikkeld, bij gebrek aan een beter alternatief.
Meer over dat bijgeloof, krijg je morgen gratis en voor niks op deze blog! :)


Saar

Oja, als iemand weet waar je fruityoghurtjes zonder suikers van Nova kan kopen, laat maar horen! Heerlijk zijn ze! :)

2 opmerkingen:

  1. Ik leef met je mee meid. Ondanks de saaiheid en de verveling (die momenteel voor mij heel herkenbaar zijn) ben ik toch blij elke dag een stukje te mogen lezen en zo te weten dat Ping en Pong zijn waar ze het beste zijn. In de buik van hun allerliefste mama Saar.
    Ik tel mee op de kalender als een kind dat op zijn verjaardag wacht. Elke saaie dag is een beetje meer groei voor Ping en Pong, dus omarm de saaiheid....

    Dikke zoenen
    Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mens zo hongerig maken naar mee. Foei! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen